Thema's

Huidige Thema's

De Buurtvereniging Steigereiland Zuid heeft al een aantal acties ondernomen.

• Zwemplezier: de "Splintersteiger" is zwemklaar gemaakt: hiermee bedoelen we de aanlegsteiger aan het eind van de Jan Olphert Vaillantlaan, vlak voor de Hein de Haan brug. Ook hebben we een nieuwe steiger aan de Designstrook gebouwd & te water gelaten. Bij de Gemeente Amsterdam (via het subsidieprogramma Oost begroot) is een plan ingediend om deze zwemplek dmv een zwembadsteiger, nog leuker en veiliger te maken.

• Vergroening: bij de Gemeente (via het subsidieprogramma Oost Begroot) is een plan ingediend voor de aanleg van geveltuinen, om de buurt te vergroenen. En we werken inmiddels samen met organisaties als Natuurlijk IJburg.

• Verkeers- en waterveiligheid: met slimme ideeën willen we de veiligheid in het verkeer en op het water bevorderen. Eén van de eerste acties betreft een goede verlichting van de Hein de Haan brug: deze wordt vóór de herfst gerepareerd.

Zie per thema en bijhorende werkgroep welke ambities we voor de toekomst hebben. We zoeken nog naar een trekker en leden voor een werkgroep die zich specifiek op jeugdvoorzieningen wil richten.